Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki...
Szukaj wyników w...
Jesteś zalogowany jako - Gość!

Zarejestruj się, aby uzyskać pełny dostęp do forum.

tejlor

Obywatel
  • Zawartość

    131
  • Donations

    0.00 -1 
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

12 Good

5 obserwujących

O tejlor

Obywatel
  • Ranga
    Rodowity mieszkaniec

Informacje

  • STEAM ID64
    76561198324692320

Ostatnio na profilu byli

575 wyświetleń profilu
  1. Jestem Tejlor, znany raczej wszystkim. Moim zadaniem jest sprawdzanie podań na Whitelist, oraz ewentualne akceptowanie ich, odrzucanie bądź proszenie o ich poprawy (pod warunkiem, że brakuje w nich jakichś pierdół, albo coś się nie zgadza). Na forum jest masa poradników, jak pisać dobre podania oraz czym jest RP. Mimo to, większość z nich jest odrzucana ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯. Jako, że ja, jak i zarówno cała administracja serwera GOTORP.pl wolałaby większość podań akceptować, niż odrzucać lub poprawiać, zamieszczam tutaj notę, jak poprawnie sporządzić podanie, a może bardziej - jak zmusić umysł do stworzenia kreatywnego podania. Bardzo dużo forumowiczów emanuje agresywnością i oburzeniem do całego świata, kiedy ich podanie zostanie odrzucone, kiedy tak na prawdę jedyny problem leży w osobie piszącej podanie. Również duża ilość osób nie rozumie, czemu ich podanie jest odrzucane, no bo przecież napisali DUŻO. Szkoda tylko, że nie o to tutaj chodzi.. PO PIERWSZE: WIELKOŚĆ PODANIA - To nie jest matura z języka polskiego ani wypracowanie, że narzucamy wam minimalną ilość znaków w podaniu. Nie ma minimalnej ilości znaków, ani maksymalnej. To od Was zależy, jakiej długości piszecie podanie, ale przede wszystkim chodzi tu o fakt, że to nie ILOŚĆ świadczy o JAKOŚCI. To, że ktoś napisał podanie na dwie strony A4 nie znaczy nic, jeżeli jest nieczytelne, powtarzalne i smakuje jak odgrzewany kotlet. My stawiamy na jakość. Jestem święcie przekonany, że bardziej napracujecie się próbując napisać podanie krótkie, ale kreatywne, niż ogromne o jakości szarego papieru toaletowego. PO DRUGIE: CZYM JEST NA LITOŚĆ BOSKĄ TA "KREATYWNOŚĆ" - I to jest chyba najważniejszy punkt całego tego "poradnika", taki jakby rdzeń dobrze napisanego podania. Jest to coś, czego (niestety) brakuje większości apelującym. 1. Żeby wytłumaczyć to najprościej, jak tylko można, podam przykład podania, które jest jest najbardziej typowym, pozbawionym wartości i niszowym, bezbarwnym i bez smaku podaniem: "KIEDY JOHN MIAŁ 4 LATA JEGO MAMA/TATA ZGINĘLI W ZAMACHU/WYPADKU I JOHN SIEROTA PRAGNIE ZEMSTY NA NAJLEPIEJ WSZYSTKICH LUDZIACH ŚWIATA DLATEGO TERAZ BĘDZIE W GANGU ŻEBY ZABIJAĆ POLICJANTÓW NA ZLECENIE". I teraz co z tego, że ktoś napisał podanie na 4 kartki A3, kiedy w historii postaci zamieszcza taką notę? Jest to z góry podanie wywalone do śmieci. Oczywiście prowadzi to do bulwersowania się w stronę całej administracji i obrzucania nas błotem za odrzucenie podania, no bo przecież się "napracowałem". Dosłownie co 2 podanie wygląda właśnie w taki sposób. Rozumiem, że każdy chce napędzać sobie rozgrywkę w taki sposób, bo się naoglądał filmów kryminalnych, ale jest to zła interpretacja "kreatywności". Kreatywność, to nie AKCJA. W kreatywności nie chodzi o nadanie rozpędu fabularnego postaci, to nie tylko pościgi, wybuchy i krew. Zaraz każdy chciałby być CJ'em z GTA, który w pojedynkę morduje całe wojsko Los Santos. Druga połowa graczy zaraz chce być postaciami niczym z Need For Speed'a czy Fast & Furious. NIE TĘDY DROGA. 2. Zamieszczam tutaj przykład poprawnego i krótkiego opisu postaci, razem z pomysłem na jej grę: Krótka historia postaci: Za małolata denerwował wszystkich do okoła. Był samotnikiem i kujonem. Zdobywał stypendia, był bardzo dobry w sporcie, a jego pewność siebie przerodziła się w samouwielbienie. Miał się za osobę idealną, godną naśladowania. Wszystkich traktował z góry, lubił wydawać polecenia i porównywać wszystkich do siebie, stawiając swoją osobę w lepszej pozycji. Obracał się w wysokich standardach społecznych. Jego znajomi (choć można było ich policzyć na palcach jednej ręki) zaliczali się do takich klas jak prawnicy, lekarze, wojskowi. Miał bardzo słaby kontakt z ojcem, gdyż ten stacjonował w wojsku na bliskim wschodzie. Matka miała własną kancelarię prawniczą, co skutkowało tym, że Michael nie miał cierpkiego życia. Zawsze trzymał się z dala od młodzieży zbuntowanej, patologicznej i złej. Kierował się politycznym tokiem myślenia i zawsze kochał swój naród. Pomysł na postać: Michael będzie policjantem, którego większość społeczeństwa będzie negowało za bycie natarczywym, regulaminowym i bezwględnym. Będzie on budował jak największy dystant między cywilem, a oficerem. Jest to granica, której się nie przekracza. Jego charakter będzie stawał sie z każdym dniem twardszy. Będzie dążył po trupach do celu - jego celem będzie odbudowa społeczeństwa, jak największe udzielanie się na tle policyjnym i interwencyjnym. Będzie brał dużo obowiązków na siebie, gdyż ze względu na jego przeszłość będzie chciał być wszędzie najlepszy, w centrum uwagi i godny pochwał oraz naśladowania. Michael po odbyciu wielu godzin swojego życia na służbie, w pewnym momencie się przemieni. Jego przemiana będzie spowodowana przydzieleniem do jakiejś interwencji która wpłynie na jego psychikę. Zrozumie on, że nie wszyscy ludzie z niższych i mniej wykształconych warstw społecznych znajdują się w takich sytuacjach z własnego wyboru. Stanie się bardziej społeczny, co niestety odbije się do niego negatywnymi emocjami przez to, jaki był dla wszystkich wcześniej. W dalszym etapie zacznie on borykać się z myślami samobójczymi zdając sobie sprawę z tego, że w życiu najważniejsze są relacje międzyludzkie, na które wcześniej nie zwracał uwagi. I rozumiem, że nie każdy musi pisać tak perfekcyjne podanie - chodzi mi o to, abyście zwrócili uwagę na szczegóły. Zanim napiszecie podanie, przemyślcie na spokojnie KIM jest wasza postać, JAKI PLAN macie na rozwijanie jej i jakie TŁO FABULARNE na nią narzucić - gangster, policjant, cywil, medyk, lekarz, kominiarz? Gracz kreatywny będzie w stanie przeprowadzić niesamowicie fascynującą rozgrywkę grając bezdomnego szewca, który nie ma nogi i karmi gołębie chlebem na przystankach. Najważniejszymi punktami w podaniu są: 1. Historia postaci 2. Twój pomysł na grę/postać 3. Opisz jedną, kreatywną akcję z udziałem twojej postaci IC Dlaczego? Ponieważ za pomocą tych właśnie punktów macie za zadanie udowodnić, że wszystko macie zaplanowane i wszystko trzyma się kupy. Historia postaci jest tak ważna, gdyż w niej powstaje zarodek całego tła fabularnego Waszej postaci. To w tym punkcie wyjaśniacie, skąd wzięły się dane cechy, plany oraz cele i charakter postaci. I nie chcę widzieć już tutaj, że Wasza postać jest sierotą (chyba, że to konieczne, bo akurat macie jakiś grubszy plan). Twój pomysł na grę jest drugim, najważniejszym punktem w podaniu. To tutaj macie za zadanie pokazać, co będziecie grali na serwerze i udowodnić nam, że wprowadzacie na serwer swoją obecnością coś więcej, niż jeżdżenie taksówką albo naprawianie aut. To tutaj opisujecie cały plan na Waszą postać, cały zarys fabuły. Macie nas przekonać, że będziecie kimś więcej, niż kolejnym mechanikiem czy szarym gangsterem, którego priorytetem jest strzelać z pistoletu. Opisz jedną, kreatywną akcję z udziałem twojej postaci IC to ostatni z najważniejszych trzech punktów w podaniu. Jest to jakby meta, ostatni bastion. Tutaj na podstawie swoich wypocin w historii postaci i pomyśle na grę sumujecie wszystko w jedną kupę aby sprawdzić, jak w danej akcji wypadnie Wasza postać na podstawie stworzonego przez Was jej charakteru. (Na chłopski rozum - po prostu jak już macie jakiś tam plan na tę Waszą postać, to wymyślacie sobie jakąś fajną akcję i umieszczacie tę Waszą postać w tej akcji, nie zapominając o jej charakterze i cechach, bo to ma największy wpływ na to, jak się zachowuje.) W razie pytań, zapraszam na PW. Mam nadzieję, że teraz wszystko będzie bardziej jasne i więcej podań dodam do działy PRZYJĘTE, niż ODRZUCONE.
×